Edukien lehian bizi dira webguneak eta blogak. Dagoeneko ez du balio eduki on bat sortzeak. Zure edukiak bikaina izan behar du. Hori baino gehiago: 10x eduki bat sortu behar duzu, 10 aldiz hobea.
Bestela, beste batek aurreratuko zaitu bilatzaileen emaitzetan, ikustaldietan, bisitetan.
Nola lortu? Zure artea zabaltzeko errezeta emango dizut.

:::

Edukien lehian bizi dira webguneak eta blogak. Eduki sortzaileen erronka da alor eta gai berdineko beste webgune eta blogak aurreratzea bilatzaileetan lortzen dituzten postuetan. Horrek bermatzen du bisita kopurua igoko dela, ikustaldi kopurua handituko dela.

Dagoeneko ez du balio eduki on bat sortzeak. Zure edukiak bikaina izan behar du.

Benetan zure edukia nabarmendu nahi baduzu, zure lehiakideena baino hobea izan behar du. Informazioaren eta saturazioaren aroan bizi gara. Gainera, kontuan hartzen badugu gero eta zailagoa dela audientziaren arreta lortzea, zure edukiak bereiziko duten ezaugarri bereziak izan behar ditu.

10x-ko edukia izan behar du. Baina, zer da 10x edukia? Eduki erabilgarria, erakargarria eta kalitate handikoa da. 10 aldiz hobea den edukia.

10x edukia hitz giltzarri bera erabiltzen duen eduki guztia baino hobea da. Hitz gako, termino edo esaldi jakin baterako bilaketa-motorren emaitzen 10. puntuan egotea baino gehiago da.

Nola sortzen da besteek egiten dutena baino 10 aldiz hobea den edukia?

 

Zer da 10x edukia?

10x edukia terminoa gaur egun organikoki Google bezalako bilatzaileetako baten orrialdean sailkatzen dena baino 10 aldiz hobea den edukia da.

Kontzeptua Rand Fishkin-etik dator, SparkToro, Moz eta Inbound.org-en sortzaileetako bat. 2017ko urtarrilaren 8an, “Whiteboard Friday“-eko bideo bat argitaratu zuen Youtuben, 10x edukiak zehazki zer esan nahi duen eta zergatik den garrantzitsua azaltzeko.

Bera izan zen 10x edukiaren kontzeptua eta ikuspegia sortu zituen lehena. Egia esan, gauzak asko aldatu dira 2017tik. Eta edukien marketinak bilakaera handia izan du.

Hosto iraunkorrekoa den eta balio izugarria ematen duen edukia ez da hiltzen.

Ondorioa da gaur egun zure lehiakide guztiak eduki-marketinaren jokoan daudela eta jolastea zaila dela. Beti lehiatzeko abantaila bilatzen saiatzen dira zu garaitzeko; beraz, eduki hobearekin erantzun behar duzu.

10x edukia sortu baduzu, edo ez baduzu sortu ere, sakondu ditzagun funtsezko elementuak.

 

Nola sortu 10x edukia

Funtsezko zazpi atributu daude. Pastel bat laberatzeko edo otordu bat errezeta bati jarraituz prestatzeko jarraitu behar dituzun osagaiak bezalakoa da. 10x edukiaren sorkuntzaren helmugara iristen lagunduko dizute.

Ondorioa da 10x edukiak ezin duela beste pertsona batzuek gaiari buruz sortu duten bide bera jarraitu. Bakarra izan behar du, eta hori da mota honetako edukiak sortzeko zatirik zailena. Edukia hamar aldiz biderkatzeko, ziurtatu egin behar duzu urrats horiei jarraitzen diezula.

 

1. Zure audientzia ezagutu

Bilaketa-motorretan ondo funtzionatzen duen edukia garatu aurretik, zure audientzia ezagutu behar duzu. Zure irakurleak ulertzea funtsezkoa da edukirako eta 10x eduki marketinerako.

Zure irakurleak ezagutzeko modurik onena zure buyerraren (eroslearen) figura bat sortzea da, nola pentsatzen, erosten eta jokatzen duten uler dezazun.

Ondorengoa galdetu zure buruari:

  • Zergatik da garrantzitsua gai hau zure irakurleentzat?
  • Zeintzuk dira aurre egin beharreko erronkak eta zer bilatu behar dute gai honi buruz?
  • Zer egin, esan eta eskaini dezakezu gai honi buruz?
  • Nola konpontzen ari dira gaur egun zure irakurleak erronka hori?
  • Soluzioak funtzionatzen ez badu, hobea eman dezakezu?
  • Ba al dago zure irakurleei erronka konpontzen lagunduko dien galderarik?

Zure audientzia eta bere erronka benetan ezagutu behar dituzu. Nahi duena eta behar duena. Zure audientzia Googlera doa arrazoi batengatik. 10x edukiak bere galderari erantzuten dio, eta bere arazoak konpontzeko informazio zehatza eta osoa ematen du.

 

2 Lehiakideak aztertu

Zure 10x edukia sortu aurretik, zeri aurre egin behar diozun jakin behar duzu. Sakonki ikertu behar duzu zer ari den posizionatzen orain. Ziurtatu Google kontuetan saioa hasi gabe egiten duzula bilaketa, “ezezagun” modura. Modu horretan, jendeak bilatzen duena ikusiko duzu, eta ez Googlek zuretzat pertsonalizatzen duena.

Ezin duzu egungo edukia baino 10 aldiz hobea den edukirik sortu funtzionatzen duena edo ez duena aztertu gabe. Egungo edukian hutsuneak bilatu behar dituzu, hala nola egoera deseguneratuak, esteka hautsiak eta irakurgarritasun baxuko puntuazioa. Arrakala hauek aukera bat dira zuretzat. Bilatu zure lekua, eman dezakezuna.

Lehiakideetatik bereizteko, gaur egun esaten dena ulertu behar duzu, eta gero perspektiba sendo eta freskoa eman xehetasun gehiagorekin.

 

3. Ikuspegi sendo eta freskoa eskaini

Zure irakurleak ezagutzen dituzunean eta zure lehiakideei buruzko ikerketak egiten dituzunean, konturatuko zara gaia nolabait estali dela. Orain, ideia pilo bat egin behar dituzu gaiari ekarpen berri bat nola egin diezaiokezun jakiteko. Ikuspegi berriak bakarra izan behar du.

Zure estilo eta tonu propioa landu. Zure ahotsa bilatu.

Azter itzazu joerak, datuak eta azken berriak, eta jar ezazu zure sormen-txanoa. Adieraz ezazu zergatik eta nola. Hitz egin ezazu egungo gaiaz haratago doan joera txiki batek nola eragiten dion gaiari. Edo zentratu gaiaren muinean eta sinplifikatu beste modu batean.

 

4. Barne hartu ikerketa

Gaian sinesgarritasuna duzula ziurtatzeko, hainbat argitalpen, komunikabide eta blog entzutetsuren iturriak aipatu behar dituzu. Ikerketa honek zure ikuspegi sendo eta freskoa babestu behar du. Ez zaitez mugatu estatistiken edo datu-puntuen zerrenda luze bat erabiltzera hori babesteko.

Baliabideak badituzu, egin gaiari buruzko ikerketa eta aurkeztu emaitza horiek. Horrek sinesgarritasun handiagoa emango dizu eta gaur egungo gairako ideia berriak aurkitzen lagunduko dizu. Sarritan, ikerketarekin, hipotesi batekin sartu eta erabat bestelako ondorio batekin ateratzen zara.

Ziur zure ikuspegi pertsonaletik ekarpen handia egin diezaiokezula gaiari.

 

5. Istorio handi eta hunkigarri bat idatzi

10x edukia sortzeko, zure idazkerak erantzun emozional bat sortu behar du: harridura, poza eta miresmena.
Pertsonek logikan eta emozioan oinarritutako erosketa-erabakiak hartzen dituzte. Aurreko puntuan datuez, estatistikez… hitz egin dizut bere burua konbentzitzeko. Orain haren bihotza hunkitu behar duzu istorio hunkigarri bat idatziz.

Idazkera bikain honek akatsik gabea izan behar du, gramatikalki zuzena eta ondo argitaratua. Zure idazkerak argia eta laburra izan behar du, eta ahots aktiboa erabili behar duzu. Analogiak ere erabili beharko dituzu gai konplexuak modu errazean aurkezteko.

 

6. Oinarriak menderatu

Zure 10x edukiak irakurleentzat ona izan behar du, baita bilatzaileen eskanerrentzat ere.

Egitura eta forma zaindu. Testuak formatu garbia izan behar du, izenburu, bineta eta paragrafo laburrekin, gehienez ere lau perpausekin. Formatuaz gain, bilaketa-motorren jardunbide onenak jarraitu behar dituzu, izenburuan, izenburuaren jomugan, deskribapenetan eta etiketetan gako-hitz zuzenak jarrita, eta ziurtatu zure gako-hitza behar bezala barreiatzen dela eduki osoan.

Oinarriak menderatu behar dituzu 10x edukiarekin arrakasta izateko. Ondo idatzita eta emozioz beteta egon behar du testuak. Gertaerek babestuta egon behar du, zure irakurleentzat garrantzitsua izan behar du, eta behar bezain interesgarria. 10x edukiak pisu handia du, eta, beraz, kalitate handikoa, sinesgarria, erabilgarria eta informatiboa izan behar du.

 

7. Erabiltzaile-esperientzia bikaina eman

Urrats honen helburua da erabiltzaile-esperientzia bikaina ematea, interaktiboa izan dadin. Zure edukia ondo ikusi behar da mahaigaineko ordenagailu batean, tablet batean, ordenagailu eramangarri batean eta gailu mugikor batean.
Zure edukia irakurlea erakartzeko eta eduki osoan zehar mantentzeko moduan nabarmendu behar da.

Zure 10x edukia azkar kargatu beharko litzateke, zuriuneak erabili zure irakurleei ikusmenean atseden hartzeko leku bat emateko eta irakurtzeko erraza den letra-iturri bat behar du, handiegia eta txikiegia ez dena.

 

Laburbilduz…

Aurretik aipatutako gauzak egin ondoren ere, ez duzu bermatzen zure 10x edukiarekin arrakasta izango duzunik. Sentitzen dut, ez dago %100eko emaitzak ematen dituen formula magikorik. Hala ere, aukera handiak emango dizkizu, pastela laberatzeko osagaiak ezagutzen dituzulako.

Exekuzioan dago gakoa. Aholku horiek oinarria ematen dizute 10x eduki-estrategia sortzeko; orain, atera egin behar duzu, eta gerta dadin lortu.

Ikertzen den, ondo idatzita dagoen eta prozesagarria den edukiak, 10x edukia izan edo ez, balio handia ematen dio zure audientziari. Horrek, neurri handi batean, marketin digitaleko zure ahaleginen arrakastari laguntzen dio.