Osasun egoerak onera egiten du apurka-apurka edo behintzat birusarekin elkarbizitzen ikasi dugu. Bizitza kultural eta soziala suspertzen ari da eta agian egoera normalizatzearen eta bizi izan dugunaren eraginetako bat sormenaren eztanda izango da.

Kultura- eta arte- proiektuek jarduera berreskuratzeko prozesuan daude. Aretoak berriro betetzea espero dute, museotako erakus gelek bisitari kopuru handiagoa har dezatela eskatzen dute. 

Espero dugu denbora gutxian aretoen edukiera handitu egingo dela eta publikoa aretoetara itzuliko dela. Berriz ere musika giroa berreskuratuko dugu, kontzertuak, denok behar dugun giroa.

Eta artistek eta sortzaileek inoiz baino gehiago behar dute jarduera berreskuratu eta agertokietara itzultzea. Betidanik egin beharko luketena egitera: beren artea sortu eta erakutsi, beren publikoarekin komunioan egon.

Eta ikusarazi egin behar dira, berriro ikusgarritasun galdua berreskuratu, eta programatzaileentzat, kritikoentzat, prentsarentzat eta publikoarentzat erakargarri izan.

Horietako bat baldin bazara, jakizu ingurune digitalak ere lagundu diezaizukela horretan. Beti esaten dudan bezala, Internetek plaza handi bat eskaintzen dizu, egiten duzuena erakusteko, adierazteko eta konbentzitzeko, eta jarraitzaileen komunitatearekin harremanetan jarraitzeko.

Artista eta kultur proiektu asko ohartuko zarete zuen webgunea sortu edo daukazuena aldatu behar duzuela. Garaiak aldatu dira eta pandemiak denok aldatu gaitu. Egoera eta testuingurua oso desberdinak dira.

Eta horretara egokitu eta neurriak hartu behar dira.

Horietako bat zure proiektu artistikoaren webgune bat sortzea izan daiteke. Baina nondik hasi?

Hona hemen ezinbesteko aholku batzuk.

 

Zure proiektuaren webgunea garatzeko aholkuak

1 Gutxiago hobe da. Ez kargatu orrialdea gehiegi

Horrelako proiektuak DNAn jaiotzen dira dagoeneko, sormen osagai indartsu batekin. Baina kontuan hartu beharko duzu zure publikoak zure edukietara modu arin eta errazean iritsi ahal izatea erraztu beharko duzula, eta edukia ikusi eta irakurri ahal izango dutela, ahaleginik egin gabe.

Zergatik diot hau? Kultura- eta sormen-sektoreko profesionalei laguntzen diedanean mundu digitalera abiatzeko estrategiak garatzen eta webguneak garatzen hasten garenean, askotan aurkitzen dut webgunea efektu eta baliabide ugarirekin kargatu nahi dutela, sormen-gaitasun handia dutela erakusteko modurik onena balitz bezala.

Gutxiago gehiago da araua aplikatzea gomendatzen dizut: web-orria zenbat eta garbiagoa eta errazagoa izan, orduan eta errazagoa izango da edukietara sartzea, nabigatzea eta eskaintzen duenaz gozatzea.

Pentsa ezazu zure webgunean lurreratzen den erabiltzaileak erraz nabigatu beharko duela, eta esperientzia hori ahalik eta atseginena izan dadin saiatu behar duzu. Testuak irakurtzeko ahalegin handia egin behar baduzu, utzi lekua.

 

2 Hautatu kolore egokiak eta hautaketa txikia izan dadila

Ortzadarraren kolore guztiak erabiltzen dituen web orri bat ez da politagoa izango, eta ez ditu hobeto konponduko haren beharrak.

Aukeratu zure proiektura gehien egokitzen diren koloreak, hainbat irizpideren arabera:

  • Zure lehentasuna eta gustuak.
  • Zure irudi korporatiboa edo proiektuarena.
  • Proiektuaren estetika globala.

Aukeratu koloretako paleta bat, bi edo hirura mugatuta. Kolore bakoitzaren tonalitate desberdinekin ere jolas zaitezke.

 

3 Tipografia mota gutxi, erraz irakurtzeko eta ulertzeko modukoak

Aukeratu zure proiektuarekin estetikoki lotura duten letra-iturriak. Baina, beste behin ere, hobe da bi edo hiru tipografiatara mugatzea, titularrentzat eta testu-gorputzentzat.

Gomendagarriagoak dira, irakurketa errazteko, sans serif tipografiak, errematerik gabekoak. Apaingarriagoa, serif bidezkoa, aukeratzen baduzu, unean uneko elementuetarako izan dadila, adibidez, izenburuak.

 

4 Eduki-elementuak, neurriz erabili

Webgunea leiho, animazio, alerta eta abarrekin kargatzeak ez du esan nahi bisitarien esperientziak hobera egingo duenik. Alderantziz.

Gogoratu webguneak kontsumo digital baterako sortuta daudela, pantailetan. Eta, beraz, honako hauek eman behar dituzu:

  • Edukiak ondo ikustea
  • Orrialdea eta elementuak azkar kargatzea
  • Begiratu azkar batetik gunearen egitura hautematea

Beraz, irudi astunak saihesten ditu, irudi fitxategien tamaina mugatzen du.

Eta, bideoei dagokienez, hobe kanpoko iturrietatik integratzea, YouTube edo Vimeo bezalako kanal propio batetik, webgunean zuzenean kargatzea baino. Horrek zerbitzarian espezializatuko zaitu, baliabideak kontsumituko dizkizu eta webgunearen karga-denbora moteldu egingo da.

 

5 Edukia oso garrantzitsua da

Alderdi hori asko lantzen dut parte hartzen dudan proiektuetan.

Lehen esan dizudan bezala, zure webgunea sortzea erabakitzen baduzu, hura aktibo mantentzeko eta edukiz hornitzeko konpromisoa hartu beharko duzu.

Edukia da zure publikoarengana iristeko gakoa eta tresna estrategikoa.

Har ezazu edukia sortzeko lana, zure proiektua identifikatuko duena eta proiektuari buruzko informazioa emango duena.

Kontua ez da testuen kilometro-orriak sortzea: helburua da adieraztea bisitariek zer nahi duten hautematea eta kontatzen zaiena hain interesgarria izatea, non berriro itzultzea komeni zaien.

Pentsa ezazu zure webgunearen edukia dela zure proiekturako bilatzen duzun irismena, ikusgarritasuna eta posizionamendua lortzea ahalbidetuko dizun giltza.

Ia ezer ez, ezta?

Eduki motari dagokionez, pentsa ezazu aukera ugari dituzula, neurriz konbinatuta, zure webgunea baliabide interesgarri bihur dezaketenak: testuak, irudiak, bideoak, audioak …

Erabil itzazu arreta handiz eta ikusiko duzu nola pizten duzun zure irakurleen interesa.

Beraz, gorde denbora zure webguneko edukiak sortzeko eta eguneratzeko.

 

6 Anima zaitez blog bat sortzera

Eta zer kontatu blog batean? Eduki kopuru bat zuri buruzko espezifikoak izango dira, eta proiektua, zurekin harremanetan jartzeko modua eta abar.

Baina beste zati bat, oso garrantzitsua, etengabe aldatu eta eguneratu beharko da. Zure webgunea bizirik dagoen zerbait bezala ikusi behar duzu, zure publikoari etengabe irekiko diozun atea, ezagutu dezaten nor zaren, zer egiten duzun, zein den zure proposamena, zer eskaintzen duzun eta abar.

Beraz, kontuan izan zure webgunean blog bat sortzea erabakitzen baduzu, denbora eskaini beharko diozula artikuluak idazteari.

 

7 Lagundu zaitzaketen profesionalak kontuan hartu

Puntu honetara iristen zarenean, webgune bat edukitzeak dakartzan zeregin guztiengatik beldurtuta eta asaldatuta egongo zara.

Baina ez ikaratu. Ez duzu zuk dena egin behar.

Nire aholkua da zereginak banatzea, eta, hobe lehenago, geroago baino, arlo bakoitzean espezializatutako profesionalak izatea, lagun diezazuten.

Ezin duzu lan guztia zuk egin.

Eta, gainera, zu beharrezkoagoa zara zure jardueran, sorkuntzan, webgune bat kudeatzeak dakartzan zereginak egiten baino.

Nondik hasi? Hiru arlo nagusi bete beharko dituzu:

Diseinua eta garapena

Diseinatzaile baten eta programatzaile baten profil profesionalak ez badituzu, eta gaur egun WordPress bezalako tresnak, web-diseinurako sortutako beste tresna espezifiko batzuekin konbinatuta, oso emaitza onak lortzen dituzte, bi inguruneak fusionatuz.

Edukiak sortzea eta zabaltzea

Profesional espezializatu baten laguntza bila ezazu, webguneko edukiak sortzen eta eguneratuta mantentzen eta zure blogerako edukiak ere idazten lagunduko dizuna.

Zure webgunea kokatzeko modurik onena da, ikusgarritasuna lortuz eta zure webgunearekin publikoarengana iristeko lan eginez.

Eta hurrengo urratsa eduki horiek beste kanal batzuen bidez zabaltzea da, hala nola sare sozialen bidez. Community Management delakoaren zereginak eduki horiek bisitatzea lortzea dira.

Webgunearen mantentze teknikoa

Hau da ekuazioaren hirugarren hanka: zure webguneak mantentze-lan tekniko bat beharko du, eta ezin duzu alde batera utzi.

Informatikako enpresa oso bat ez bazara, profesional bat izan beharko zenuke gunea beti baldintza onenetan egoteaz arduratuko dena.

Kontua ez da bakarrik ondo eta azkar kargatzea; segurtasun-hutsegiteei, hackeoei eta abarrei ere erne egon behar da, eta webgunea osatzen duten baliabideak eguneratuta eduki behar dira, hala nola pluginak, gaiak eta abar.

Zer diozu? Webgune berri bat sortzeko prest?