Zure blogerako eduki ideiak sortzea ez da hain astuna edo zaila. Jarraitu ditzakezun 12 estrategia utziko dizkizut. Amaitzean, ez duzu jakingo soilik eduki-ideiak nola sortu; ziur berehala jarriko dituzula praktikan.
Goazen!
1. Hasi zure xede-publikoarekin
Blogaren edukiari buruzko ideiak sortzen hasi aurretik, garrantzitsua da norentzat idazten ari den ulertzea. Lan hau aldez aurretik egiteak denbora asko aurreztuko dizu edukia sortzeko prozesuan, zer eduki mota bihurtuko duzun hobeto ulertzen lagunduko baitizu.
Lehenengo urratsa erosle potentziala (buyer pertsona deritzona) eta irakurri nahi dituzten edukiak sakon ulertzea da. Zer eduki-mota bilatzen ari da eroslea? Zure audientziak eta irakurri nahi dutena ezagutzen dituzunean, ez duzu denborarik galduko zure negoziorako balio ez duen edukia sortzen.
2. Ulertu erosleak etapa bakoitzean dituen eduki-beharrak
Zure buyer pertsonarekin identifikatu ondoren, hurrengo urratsa pertsona horiek eroslearen bidaiaren etapa bakoitzean dituzten eduki beharrei buruzko ideia zaparrada bat egitea da.
Erosteko erabaki hori hartzen duten bitartean, zeintzuk dira izan ditzaketen galdera edo kezkarik handienak? Irakurri galderak jarraian, eta galdera horiek blogaren edukiaren bidez erantzuteko moduen zerrenda bat sortu. Gakoa eroslearen bidaiaren etapa bakoitzerako eduki kopuru handi bat sortzea da.
Kontzientzia
- Zer sinetsi behar du zure publiko objektiboak zure produktua edo zerbitzua erosi nahi izateko?
- Zein da bezero potentzialengandik jasotzen duzun gaitzespenik handiena?
- Zer gustatuko litzaizuke jendeak zure industriari buruz jakitea?
- Zein dira gehien entzuten dituzun galderak?
- Zein da zure publikoak duen ezagutza-tartea produktua edo zerbitzuari dagokionez? Nola hezi ditzakezu?
- Zer arazo edo gatazkari egin behar dio aurre xede-publikoak? Zerekin behar dute laguntza? Nola konpon dezakezu?
Arreta
- Zergatik erabiltzen du jendeak zure produktu edo zerbitzua?
- Ba al dago produktu edo zerbitzuari buruz azaldu behar duzun zerbait, norbaitek berehala ulertuko ez lukeena?
- Zergatik eskaintzen duzu produktua edo zerbitzua? Zein da onura?
- Nola funtzionatzen du zure produktu edo zerbitzuak?
- Nola has daiteke bezero potentzial bat bere produktu edo zerbitzuaren onurak esperimentatzen erosi aurretik? Ba al dago zerbait gomendatzeko?
Erabakia
- Zerk bereizten zaitu zure lehiakideengandik?
- Zergatik izan beharko luke norbaitek zugan konfiantza?
- Zer lortuko dute zehazki erosketa-botoia sakatzen dutenean?
- Zer onura izan dituzte zure egungo bezeroek zure produktu edo zerbitzuari esker?
- Zein da eskaintzen diezuna eskuratu eta gozatu osteko aurrekoa eta ondorengoa?
3. Gako-hitzen ikerketa egin
Gako-hitzen ikerketarekin, jendea bilatzen dituen esaldi, hitz eta galderen zerrenda bat sor dezakezu, eta gero zerrenda hori erabil dezakezu irakurleentzat baliotsua den edukia sortzeko.
Gako-hitzak ikertzeak ere laguntzen dizu hobeto kokatzen bilaketa-motorren optimizazioari dagokionez (SEO).
Zure industrian ohikoak diren hitz gakoetan oinarritutako edukia sortzen hasten zarenean, trafiko organikoa lortzeko aukera gehiago izango dituzu.
Eta keywords edo gako-termino horietatik eduki-ideia asko aterako zaizkizu.
4. Eduki-lerroak sortu
Behin zure gako-hitz espezifikoak ikertuta, gako-hitz horiek ordenatzen hasiko zara. Horrek lagunduko dizu zure eduki-ideiak antolatzen, baita gaikako garrantzia non sortu nahi duzun ezartzen ere.
Galdera hauek egin, edukiaren zutabe nagusiak aurkitzen hasteko:
- Ezaguna izan nahi duzu? Zergatik?
- Zer gustatuko litzaizuke jendeak ikastea zure blogean?
- Zer galdetuko du jendeak gai horiei buruz?
- Nola bana dezakezu galdera bakoitza blogeko argitalpen batean?
Blog argitalpen bakoitzak gai zehatz bat baino ez du bete behar, baina betetzea aukeratu duzun gai-arlo handiago baten barruan egongo da.
5. Sintonizatu salmenta-galdera ohikoenak
Ideia sortzaileak aurkitzeko lekurik onena zuri edo zure taldeari egiten ari zaizkizun galderak begiratzea da.
Zer galdera egiten dizkizute? Galderen zerrenda egin eta horiek blogeko eduki bihurtzeko moduak pentsatzen hasi.
6. Entzun zure publikoari
Denbora gutxiago eman beharko zenuke zure entzuleen eduki beharrak ezagutzen dituzula onartzen, eta denbora gehiago eduki eskaerak entzuten. Ez dakizu zenbat eduki-ideia aterako diren hemendik…
Lehen geldialdia salmentei eta bezeroarentzako zerbitzuari buruz egiten dituzun galderak dira, lehen ere esan dizudan bezala. Horren ondorengo hurrengo geldialdia zure publiko objektiboari denbora online pasatzea gustatzen zaion edozein leku da.
Eta non jakin dezakezu jendeak zer galdera egiten dituen eta zertaz duten jakin-mina?
Hamaika toki bisitatu ditzakezu eta horietan ikertu eta kuxkuxeatu, jendeak zer galdetzen duen eta zer interesatzen zaion jakiteko. Zure industriako produktuak bilatu eta antzeko beste produktuei aplikatu. Adibidez, Amazon, bertan ezer saltzen ez baduzu ere, webgune hau baliagarria izan dakizuke; Quora, argitaratu eta galderak egiteko foroa; Reddit, bilatu idatzi nahi duzun gaia eta irakurri iruzkinak komunitate garrantzitsuetan, pertsonak hitz egiten ari direnari eta erabiltzen ari diren hizkuntzari edo hitz gakoei buruzko ideia bat izateko; Linkedin eta Facebookeko taldeak; zure industriako eztabaida-talde espezifikoak, foroak.
7. Edukiari buruzko auditoretza egin
Batzuetan, egungo edukia ebaluatzeak etorkizuneko edukia non kokatu behar den identifikatzen laguntzen du.
Hasteko, identifikatu zure blogean edo beste kanal batzuetan duzun edukia.
Kategoria hauek erabiliz antola dezakezu zure edukia kalkulu-orri batean:
- Izenburua
- Gaia
- Erosle bidaiaren etapa
- Publiko objektiboa/buyer pertsona
- Edukiaren formatua
- Garrantzitsua den beste edozein ohar
Egungo eduki guztia zerrenda batean bildu ondoren, hasi gaiak eta joerak biltzen:
Asko hitz egiten duzu zure negozioaren arlo bati buruz, eta ez besteari buruz?
Erabakitzeko etaparen eduki handia duzu, baina ez kontzientzia-etaparen eduki nahikoa?
Identifikatu zure hutsuneak, eta has zaitez pentsatzen nola bete behar dituzun, edo nola gehitu edukia lehendik duzun edukiari. Ariketa baliagarria da, halaber, ahaleginak ez bikoizteko eta eduki zaharra berrerabili edo eguneratu ahal izateko.
Eta hortik ere edukietarako ideia asko aterako dira.
8. Sinkronizatu zure marketin-egutegia eduki-egutegiarekin
Batzuetan, edukia sortzeko gakoa da zure eduki-programa eta marketin-egutegia sinkronizatzea.
Batzuetan, edukia sortzeko gakoa zure eduki-programa marketin-egutegiarekin sinkronizatzea da. Izan ere, proaktiboa zarenez eta etorkizunera begiratzen duzunez, zure blogaren edukia planifika dezakezu, hurrengo kanpainekin, ekimenekin, produktu-aurkezpenekin, ekitaldiekin eta abarrekin bat egiteko.
Horrela, blogaren eduki garrantzitsua ez da galduko. Gainera, azken orduko balentria egin daiteke merkaturatzen ari den produktu berriari buruzko blog bat argitaratzeko.
Hona hemen egutegian oinarritutako eduki-ideiak sortzen laguntzeko egin beharreko galdera batzuk:
- Zer ekitaldiren inguruan argitaratu beharko zenuke edukia? Zeintzuk sustatu nahi dituzu?
- Produktu edo zerbitzu berriak kaleratzen ari zara? Zer galdera erantzun behar dituzu argitaratu aurretik?
- Hurrengo iragarki, kanpaina edo ekimenekin pozik al zaude? Nola identifika dezakezu horiek babesten dituen edukia?
- Hitzaldi, podcasts, ikuskizun edo bestelako ekitaldien anfitrioia izango zara? Ekitaldia baino lehen eta ondoren edukia idazteko asmoa izan behar duzu, ikasitakoa sustatzeko eta partekatzeko.
9. Begiratu zure lehiakideei
Zure lehiakideen edukia lapurtu behar ez duzun arren, ariketa baliagarria da lehiakideek argitaratzen ari diren edukia ezagutzeko.
Eta ez naiz zure lehiakide zuzenei buruz bakarrik ari, baita zure xede-publikoa denbora pasatzen ari den beste eduki-plataformei buruz ere.
Zure bloga eduki-kanal horiekin lehiatzen ari da, eta, beraz, garrantzitsua da zehazki jakitea zerekin ari zaren lehiatzen.
Galdetu zeure buruari berriro:
- Web/blog horiekin alderatuta, zer hutsune daude nire edukian?
- Zein gai jorratzen dituzte gehien?
- Zer gai ari dira jasotzen trakzio/konpromiso handia?
- Zer egin dezaket nire edukia beraiena baino hobea izan dadin?
- Zerk bereizten nau?
- Zein da gai honi buruz eskaintzen dudan ikuspegia?
Lehiakideekin alderatuta zure eduki-arrakalak ezagutzen dituzunean, eduki-arloak identifikatzen has zaitezke.
10. Irakurri zure industriari buruzko dena eta edozer
Zenbat eta gehiago irakurri zure industriari buruz, orduan eta errazagoa izango da joerak eta eduki-ideiak atzematea.
Astean ordu batzuk eman ditu zure industriako azken blogak, artikuluak, liburuak, podcast-ak eta bestelako edukiak irakurtzeko edo entzuteko.
Has zaitez zure pentsamenduak kalkulu-orri batean biltzen, ideia zehatzak ez badira ere. Eta ziurtatu zure artikulu gogokoenak markatutako fitxategi batean gordetzen dituzula.
Une latz horietan, idazlearen blokeoa iristen denean edo eduki ideiarik gabe geratzen zarenean, kalkulu-orri horretara itzuli eta artxiboa berrikusi ahal izango duzu inspirazio bila.
11. Bildu talde bat ideia-zaparrada saio baterako
Batzuetan, betiko ideia-zaparrada bat eduki-ideia berriak lantzeko modurik onena da. Ideia-zaparrada arrakastatsu baterako gakoa ez da ideiarik onena aurkitzean zentratzea, baizik eta ideia guzti-guztiak ateratzen saiatzea.
Saioa amaitutakoan, kontzentratzeko ideiarik onenak berrikusi eta hauta ditzakezu.
Ireki zure taldea, denak eroso senti daitezen, bururatzen zaiena partekatuz. Baliteke harritzea bururatzen zaizkion eta lehenago pentsatu ez dituzun eduki-ideiekin!
12. Entzun datuek diotena
Etorkizuneko edukia planifikatzen duzun bitartean, ziur egon zaitez gaur egungo edukia nola betetzen ari den aztertzen ari zarela.
Zerbaitek huts egiten badu, galde iezaiozu zeure buruari zergatik eduki horrek ez zuen ondo funtzionatu eta, agian, arlo tematiko horren lehentasuna ezabatuko du.
Edukiak ondo funtzionatzen badu, galde iezaiozu zeure buruari nola sor dezakezun eduki gehiago gai-arlo horretan edo nola zabal dezakezun artikulu horren gaia.