Sare sozial arrakastatsuak erabiltzaileen motibazio espezifikoak ebaztera bideratu dira, formatu espezifiko baten bidez, Threads sare sozial berriaren ikuspegi generikoa ez bezala.

 

Zer da Threads?

Threads Instagrameko taldeak sortutako sare sozial berria da, duela bi aste jaio zena. Beraz, Meta faktoriako produktu bat, Facebook eta WhatsApp, kasu.

Sare horren helburua Twitterren alternatiba bihurtzea da, Instagramek duen erabiltzaile-basea aprobetxatuz.

Threads mikroblogging sare sozial bat da, mezu laburrak argitaratzeko sortua. Funtsean, Threads Twitter eta Mastodon arteko nahasketa bat bezalakoa da, eta bien abantailak eskainiko dituela agintzen du. Instagramen barruan Twitter bat sortu balitz bezala da, baina app independente batekin. Izan ere, ez duzu Threadsen erregistratu beharrik Instagramen kontua baduzu, Instagrameko kontua zuzenean lotu ahal izango baituzu.

Bere jaiotza izugarria izan da eta 7 ordutan 10 milioi erabiltzaile baino gehiago izatea lortu zuen. Hori, neurri batean, Twitterreko une txarraren ondorioz lortutako mugarri bat da, baita Instagrameko erabiltzaileen oinarriak duen sendotasunagatik ere.

Instagramek mila milioi erabiltzaile baino gehiago ditu, beraz, potentziala handia da Threadsen erregistratuz gero. Horri gehitu behar zaio Fedibertsioaren parte izango direla agintzen dutela, eta horrek aukera emango diela Threadsen erabiltzaileei Mastodon eta antzeko sareekin elkarreraginean aritzeko.

 

Twitter vs Threads

Azken boladan, Twitter ur nahasietan eta egoera nahasietan murgilduta ibili da. Elon Musken erosketa zurrunbilotsuarekin hasi zena orain produktuei buruzko erabaki eztabaidagarri batzuek jarraitu dute. Horrek, Elon markarekiko pertzepzio-aldaketa handi batekin batera (ukaezina da bere marka polarizatzaileagoa dela gaur duela urtebete baino, bere iritziekin ados dagoen ala ez alde batera utzita), eszenatokia prestatu du lehiakide berriek aukera hori aprobetxa dezaten eta hurrengo Twitter eraiki dezaten. Gero eta bultzada handiagoa dago Mastadon, Bluesky eta Post produktu berrietarantz. News: erabiltzaileek haiengana jotzen dute Twitterren erabaki eztabaidagarri bat dagoen bakoitzean, baina produktu horietako bakar batek ere ez du oraindik eskala handian bidea irekitzea lortu.

Frenesi horren erdian, Meta, munduko sare sozial handiena duen enpresa (Facebook, Instagram, Messenger, Whatsapp), eta produktu arrakastatsuak erreplikatzeko historiala duena, hondarrera abiatu da Threads merkaturatzearekin.

 

Instagrameko hariak orain 100 milioi erregistrorekin

Uztailaren hasieran, Instagramek Threads merkaturatu zuen, Twitterren lehiakide bat. Bost egunetan, Threadsek 100 milioi harpidetza ikusi zituen, gertaera ikusgarria. ChatGPT da azken aldiko historian antzeko hazkunde-ibilbidea izan duen beste produktu bakarra, eta bi hilabete behar izan zituen mugarri hori lortzeko.

Threads, funtsean, Twitterren ingurua kopiatzen du, eta batez ere “testu eguneratzeak partekatzeko eta elkarrizketa publikoekin bat egiteko” diseinatuta dago. Antzekoa izan arren, Metak produktua bakarra izateak egiten duenaren (edo egin lezakeenaren) ikuspegi bat partekatu zuen:

  • Metak Threads “zure ideiak adierazteko espazio positiboa eta sortzailea” izatea nahi du, Twitterrek ez bezala, askotan negatiboa eta argudiatzailea izaten baita; Threadsek hori gaitu nahi du zenbait funtzioren bidez, hala nola gako-hitz espezifikoak dituzten iruzkinak blokeatuz, erabiltzaileak blokeatuz eta dagoen Instagrameko eduki-politika betez.
  • Metak Instagram duenez, erregistratzen denean, Threadsek aukera ematen dio Instagrameko konexio guztiak berehala jarraitzeko eta bere sarea azkar martxan jartzeko. Horretan saiatu nintzen eta egia dela baieztatu dezaket: klik bakar bat perfektua da hasteko.
  • Threadsek dio ActivityPubekin bateragarriak izango direla, World Wide Web Partzuergoak (W3C) ezarritako sare sozialen protokolo irekiarekin: Mastodon bezalako beste sare batzuekin elkarreragingarritasuna ahalbidetu nahi dute, baina orain arte xehetasun mugatuak partekatu dituzte.

Hala eta guztiz ere, kalkulu azkar batzuk egiten baditugu, ikusiko dugu 100 milioi erregistro (aplikazioa instalatzean definituta + klik egin zure Instagram kontuarekin erregistratzen dela dioen botoi batean) 3.800 milioi erabiltzaile Meta aktiboak hileko erabiltzaileen % 3 dira, hau da, Metaren 100 erabiltzailetik 3k ahalegin txikiko ekintza bat egin zuten (klik batekin erregistratuta) produktuen albisteen ziklo handi baten erdian.

 

Zerk egiten du sare sozial bat arrakastatsua izatea?

Sare sozial guztiak ez dira berdinak. Produktu-espektro zabala dago (sare sozial gisa aipatuko ditugu horiek guztiak, lausoki), eta oso modu desberdinetan eskalatu dira, ekosistema gaur egun ezagutzen dugun bezala lortzeko.

  • Arrakasta izan duten produktuen historiari erreparatuz gero, eredu handi bat sortzen da: guztiek erabiltzailearen motibazio espezifikoa hartu dute (soziala edo jakin-mina/interesa), eta behar hori bete dute formatu espezifiko baten bidez (testua, argazkiak edo bideoa), produktu bakar bat eraikitzeagatik.
  • Erabiltzaileen motibazioak dira erabiltzaileek produktu horiek hartzeko dituzten arrazoiak. Produktu horiek sozialak izaten dira (adibidez, lagunekin edo familiakoekin partekatzea/eztabaidatzea) edo jakin-minean/interesetan oinarrituak (adibidez, gai zibikoak/politikoak interesatzen zaizkio, artea maite du).
  • Formatuak plataforman dagoen eduki motari dagozkio. Hasiera batean testuarekin hasi zen, argazkiak sartzeko eboluzionatu zuen eta orain bideoa da nagusi.

Patroia hemen: sare arrakastatsu bakoitza erabiltzailearen motibazio espezifiko bat ebaztean zentratu zen, formatu espezifiko baten inguruko produktu berritzaile baten bidez, eta ez “denontzako” produktu bat izatean.

Adibidez, YouTube bidea ireki zen erabiltzaileen jakin-mina bideoen bidez asetzeko: bere produktuaren berrikuntza izan zen demokratizatzea nork sor zezakeen edukia eta gero erabiltzaileak eduki zuzenarekin batzea. TikTok antzeko ikuspegia hartu zuen erabiltzaileen jakin-mina bideo laburreko formatu bakar baten bidez konpontzeko, eta gero gomendio-algoritmo izugarri eraginkor bat sortu zuen, erabiltzailearen parte-hartzea minimizatzen duena edukiaren aukeraketan.

Ikuspegi orokor/zabal batekin hasi eta azkenean arrakastatsua izan zen sare sozial baten aurrekari oso gutxi daude, eta horrek Threadsera garamatza.

Zergatik ez da oso gertagarria Helmugaren “denontzako guztia” ikuspegiak arrakasta izatea?

Metak Twitterreko hainbat funtzio imitatu zituen azpiprozesuak sortzeko: produktua bisualki Twitterren berdina ikusten da. Gainera, Metak bere jokaldi-liburu estandarraren funtzio gehigarriak gehitu zituen: ezagunenak automatikoki jarraitzen ditu bere Instagram konexio guztiak.

Threads deskargatzen denean, klik batekin saioa hasten da eta mezu bat erakusten du konexio guztiak automatikoki jarraitzeko. Horrek esan nahi du ez dela beharrezkoa sarea zerotik eraikitzea.

Baina albiste iturriak profil bakoitzeko konexioen argitalpen multzo erabat ausazkoa erakusten du. Hemen desadostasuna sor daiteke, Threads testuan oinarritutako osotasun bat delako guztiontzat.

Erabiltzaileek berariazko aplikazioak erabiltzen dituzte gauza zehatzetarako. Adibidez, Instagram gure lagunen eguneratzeak ikusteko, edo doom-scroll edukia bilatzeko “tonto”. Edo Tiktok erabiltzea doom-scroll “tonto” edukia eta interesatzen diren gaiei buruzko eduki interesgarria konbinatzeko. Edo Twitter, batez ere gai zehatzekin zerikusia duten gaietarako.

Eta orduan, zertarako erabil genezake Threads?

Azpiprozesuek 100 milioi harpidetza lortu zituzten bost egunetan, eta goizegi da erabiltzaileen atxikipena neurtzeko, baina zein izango da erabiltzaile horien atxikipen-maila?

 

Nola egin dezakete azpiprozesuek arrakasta izateko?

Metak faktore asko ditu bere alde. Twitterren sortzen ari diren aukera guztietatik, Metak arrakasta izateko probabilitate handiena izango du ziurrenik.

Gauetik goizerako adopzioa lortzeko banaketa dute, frogatu den bezala: jarraitzaileak Instagrametik transferitzeko gaitasuna aktibo handia da, eta argi dago erabiltzaileek Twitterreko alternatiba baten eskaera erreprimitua dutela. Metak bere erabiltzaileei buruzko datu kopuru mugagabea du, zer gustatzen zaien eta zer ez jakiteko. Era berean, erabiltzaile gazteagoak dituzte plataforman (Twitterreko oinarria zaharragoa da), eta erabiltzaile horiek ez dute testu bidezko Twitterren alternatiba onik, iMessage edo Whatsappez gain. Esan liteke Metak (Googlerekin batera) etekin handieneko publizitate-produktua duela industrian. Brand Elonen polarizazioa ere katalizatzaile handia da.

Hori guztia erabilgarria izango da gutxienez erabiltzaile-azpimultzo batek behin eta berriz maite eta erabiltzen duen produktu bat dagoenean, “produktua merkatura egokitzea” izenez ezagutzen den egoera bat. Baina une honetan, Threads-ek merkaturako produktu egoki bat aurkitu behar du arrakasta izateko eta horrek ikuspegi/biraketa motaren bat eskatzen du.

Hainbat bide daude, hala nola Twitter bezalako gaietan oinarritutako ikuspegi batera pasatzea. Hariek esplizituki egin lezakete hori, erabiltzaileei interesatzen zaizkien gaiak hautatzeko aukera ematen baitiete, eta, gainera, erabiltzaileari buruz dakitenaren arabera, beste gai batzuk ere ondoriozta ditzakete.

Gainera, Threads ofentsibara pasa liteke eta erabiltzaileek eztabaidetan parte hartzeko duten gaitasuna demokratizatu, bai beren konexioekin (baina aurretik identifikatutako gaietan interes partekatuak dituzten konexioetara mugatuta), bai gai beretan interesa duten beste erabiltzaile batzuekin.

Threads, halaber, Reddit bezalako gaietan oinarritutako sare sozial bihur liteke, komunitateen kontzeptua sortzeko. Komunitateen formatua lerrokatuago dago pertsonak gai granular interesgarrien arabera konektatzen laguntzearekin eta etengabeko elkarrizketak ahalbidetzearekin.

Gainera, benetako nortasuna ezaugarri gisa izateak komunitate fidagarriagoak sortzea ahalbidetu lezake, lineako eztabaidetatik haratago joan daitezkeenak.

Bi kontzeptu horien azpian dagoen ideia: erabiltzaileen motibazio espezifikoak murriztea, Threadsek ebatzi nahi dituenak, eta, ondoren, produktu sinesgarri baten esperientzia sortzea, erabiltzaileei emaitza hori lortzen laguntzeko.

Threadsen hasierako hazkundea ikaragarria da, baina benetako froga erabiltzaile horiek atxiki ahal izatea da. Meta ondo kokatuta dago testuan oinarritutako sare sozial bat eraikitzeko, Twitterreko benetako lehen lehiakidea izan daitekeena denbora luzean, betiere “guztiontzat dena” ez den ikuspegi bat har badezakete. Ez nator bat Metaren aurreko produktuetako hainbat erabakirekin (eta erabaki horiekiko erantzukizunik eza), baina uste dut lehia bikaina dela kontsumitzaileentzat, eta Threadsek arrakasta duen ala ez alde batera utzita, litekeena da haren jaurtiketak hurrengo sare sozial goxoa eraikitzeko karrera azkartzea, mundu osoan elkarrizketa gehiago sortuko dituen testuan oinarrituta.