Datorren maiatzaren 30ean, ATS Madrid jaialdiaren hirugarren edizioa egingo da, publizitate programari buruzko erreferentziazko ekitaldia. Adbibo eta OZ Digitaletik, harrotasun handiz esan dezakegu, 2017tik bertan parte hartzen dugula.

Ciaran o ‘Keanek, WireCorpen CEOa etaExchange Wire aldizkariaren- ziur aski, programatikari buruzko online publizitaterik onena da- editoreak,  denbora asko darama GAFA (Google, Amazon, Facebook eta Apple) bezalako plataforma publiziatarioei buruzko errealatite gogorra azaleratu nahian. Publizitateko plataforma handi hauek, hain zuzen ere, publizitate digitalaren %80 inguru jasotzen dute eta %20 baino ez dira gainerako guztiak. Gainera, inbertsio hori geroz eta txikiagoa izango da. Galdera hau da: zer egingo dute twentypercenters (20%ers)-ek egoera horri buelta emateko? Erantzun baino lehen, ikus dezagun nola iritsi garen hona.

20%ers-ak argitaratzaile digital, komunikabide eta euskarri estandar ugarik osatzen dute, orri finkoak dituzten formatu estandarrak erabiltzen dituztenak. Web orrietan publizitate espazio gehiago sortzeak erraz ahalbidetzen zuen, programatikako ekosistema erabiliz, irabaziak handitzea 20%ers-ek duten arazo nagusietako bat, erabiltzaileen ezagutza eza da, eta horrek publizitate intrusiboa ekar dezake. Segmentazio aukera oinarrizkoegiak emaitza esanguratsuak lortzeko, nabigazioan baino oinarritzen ez direnak; cookie-en bizi iraupen luzeegiaren ondorioz erabiltzaileak gogaitzea, eta paperaren gainbera gainbehera dramatikoak digitalen diru-sarrerak handitzeko behar duten premia larriak, ez dute egoera behar den pazientziarekin kudeatzen lagundu.

Beste aldean, plataforma sozial handiak ditugu, Googleren bilatzailea barne. Hasiera-hasieratik, erregistratzeko eskatu zien erabiltzaileei. Hori dela eta, Facebookek munduko first  party plataformarik handiena du. Aitortutako datak honek adierazten du, plataforma horiek dituzten erabiltzaile aktiboen kopuru handiarekin batera, Facebookek, hilero, 2000 milioi  erabiltzaile aktibo ditu, eta, gainera, segmentazio maila eraginkorra ematen die. Gainera, publizitate pertsonalizatua eskaintzen du, askotan funtzionatzen duena. Beste kontu bat neurketa da: askok uste dute, askotan, plataforma horiek eskaintzen dituzten metrikak eztabaidagarriak direla. Hala ere, emaitzetan oinarritutako formatu berrien bidez lortutako eskuratze-kostuak hain txikiak dira, plataformen neurketak plantea dezakeen soslaia kontuan hartuta ere, iragarleen inbertsioak gainerako hedabideetan baino askoz eraginkorragoak dira.

Hain zuzen ere, DBEOk plataformen nagusitasuna hobetzen lagundu du, bere lorategi itxietako hesien barruan.  Gainerakoak, malvertising-a eta erabiltzaileak engainatu nahi dituzten iragarleak desagerrarazteko arrakastarik gabe borrokatzen ari dira.

20%ers-ek erronka handia dute aurretik. Bere estrategiak, GAFAri aurre egiteko bitartekoen koalizioen prestakuntzatik igarotzen dira. Hala ere, zaila da borrokatzea, etsaien arma berdinik ez badago. Editoreen koalizioek ez badute komunikabideen edukiak irakurtzeko erregistratuta egotea behartzen duen arau bat sortzen, bien arteko arazoa ez da konponduko.

Paradoxikoa da erabiltzaileok entretenimendu-edukia ikusteko, askotan zaborraren edukira hurbiltzen dena, erregistratzeko arazorik ez izatea. Baina, aldiz, kazetari profesional batek sortutako kalitatezko edukia irakurtzeko erregistratzeko zalantzak izatea.

Datozen hilabeteak erabakigarriak izango dira borroka desorekatu honen maila zehazteko.  E-privacy erregelamendua onartzeak eta GAFA ren posizioa IAB Europen gardentasun eta onespenaren esparruari dagokionez eta hedabideen arteko koalizioek edo zenbait plataformatan datuaen manipulazioa agerian geratzeak, adibidez, 20%ers portzentaje-maila zehaztu dezakete, eta horrela, 20%ersek gora edo behera egingo dute.

 

Adbibo technologies-en argitaratuta.

 

 

Aurreko bidalketa

[PODCAST] Hatz potolotik ahotsera

Hurrengo bidalketa

[PODCAST] Wikipedia eta moda

Egilea

Mikel Lekaroz

Mikel Lekaroz

@mlekaroz
OZ Digital-eko Espainiako Zuzendari Nagusia da, Adbibo technologies enpresako sortzailea eta kontseilaria eta IAB Spaineko Zuzendaritza Batzordeko kidea. 2010etik publizitate digitalaren salerosketaren eremu programatikoan egiten du lan. Google Activate-ko irakaslea ere bada, eta programatika, Data eta publizitate kontratazio modelo berrietan ponentea.

Iruzkinik ez

Utzi erantzun bat

Zure e-posta helbidea ez da argitaratuko. Beharrezko eremuak * markatuta daude