Kultura- edo sormen-jardueraren batean aritzen bazara, interesgarri suertatuko zaizu sare sozialetan ematen ari diren joerak nola balia ditzakezun zure egunerokotasunean aplikatzeko.

Sare sozialak, orain, gure eguneroko bizitza eta errutinen zati integral bihurtu dira, eta pertsona batzuek mendekotasuna agertu dute; beste batzuek, berriz, denbora pasatzeko egiten dute.

Konfinamendu garaian, pertsonek gero eta denbora gehiago igaro zuten sare sozialetako plataformetan, eta horren ondoren, erabiltzaileek, sortzaile digitalek, marketineko espezialistek eta markek partekatzen duten eduki-kopurua handitu egin zen.

Konfinamendu garai horietan bogan jarri ziren joeretako batzuk betiko geratu dira.
Eta zurea, kultur arloko proiektua bada, hauek aplikatu eta zure jardueran nola baliatu ditzakezun azalduko dut.

 

Bost joera sare sozialetan

1 Eduki iragankorra

Eduki iragankorrekin argitaratu zirenetik tarte bat igaro ondoren profiletatik desagertzen direnei buruz ari naiz.

Instagrameko historiak eduki iragankorraren adibide perfektuak dira. Eduki iragankorra bizitza erabilgarri mugatua duen edozein eduki da. Aplikazio gehienetan, desagertu aurretik 24 ordu irauten dute gehienez.

Eduki mota hau Snapchatek zabaldu zuen lehen aldiz, Instagramek ustez formula sekretua “lapurtu” zuen arte, bere ahizpa-aplikazioen bidez (Facebook eta WhatsApp) masan ekoiztu zuen, eta, ondoren, galdu egin zuen bizilagunekin aldi batean (Youtube, Twitter eta LinkedIn).

Zergatik jarraituko dute istorioek irabazten

  • Desagertzen diren argitalpenek FOMO efektua sortzen dute, eta horrek eduki hori lehenestera bultzatzen ditu erabiltzaileak. FOMO efektua zerbait galtzeko beldurra da.
  • Orain, edukiz eta informazioz gainezka dagoen aro batean bizi gara.
  • Gizakien arretarako gaitasuna ere oso laburra da orain.
  • Gainera, inork ez du 15 minutuko blog bat irakurri edo 34 minutuko bideo bat ikusi nahi irudi bat mozten ikasteko.

Horregatik bihurtu dira ezagunak Stories bezalako eduki-formatuak. Laburrak eta goxoak dira, gehienak erakargarriak eta mendetasun-sortzaileak, eta, beraz, pertsonek orduak eman ditzakete historia batetik bestera, harik eta konturatzen diren arte 34 minutu horiek berak eman dituztela hainbat istorio ikusten.

Zuri ere gertatu zaizu?

Nola balia ditzakezu istorioak artista bazara?

Hasteko, esan behar dizut alderdi honetan abantaila izan dezakeen pertsona zarela. Edozein motatako artista zarelako, musikan, dantzan, idazketan, konposizioan, artista plastikoan aritzen zarelako… berdin zait!

Aukera paregabea duzu zure alde: sormena zurekin doa eta zure egunerokotasuna sorkuntzan oinarritzen da. Beraz, begiratu ea zure egunerokoan horrelako formatuetan ekarpenik egin behar duzun…

Nola egin istorio atseginak

Hemen doaz aholku batzuk:

  • Sortzailea izan: istorio onenak ez dira perfektuak, humanoak dira. Marka gehienek istorioak erabiltzen dituzte beren jendearen eta erakundearen atzean dagoen eszena partekatzeko.
  • Meme-orri bat ez bazara, ez argitaratu ezer ausaz. Horren ordez, zure eguneko istorio labur konektatuak kontatu, pertsonek diapositiba bakoitza nahita ikusten jarrai dezaten.
  • Erabili etiketa autoitsaskorrak ahal duzunean. Litekeena da pertsonek berriro argitaratzea etiketatuta dauden istorio bat, kontu handiz “ondutako” feed-eko argitalpen bat baino.

Berrikusi zure estrategia sare sozialetan eta pentsatu nola erabil ditzakezun eduki iragankor horiek.

 

2 Bideo-edukiak Internet menderatzen jarraituko du

Bideo-edukiaren kontsumoa erritmo super azkarrean ari da hazten; plataformak ere erregulartasunez optimizatzen dira, kalitate hobeko bideo-edukira egokitzeko.

Gogoratzen al duzu Instagramen 15 segundoko bideoak bakarrik izaten genituela, eta gero 60 segundokoak? Orain Instagram bideoek eta Reelsek bideo-edukirako jokoa aldatu dute aplikazioan. Azkar hazten ari da bideoa plataforma bakar batean.

Duela urte pare batekin alderatuta, Internet orain azkarragoa eta nahiko merkeagoa da, telefono adimendunak ere hobeto optimizatuta daude bideoetarako. Gainera, errazagoa eta azkarragoa da 5 minutuko tutorial bat ikustea edozein gairi buruz, hari buruz irakurtzea baino.

Bideoak entretenigarriak eta gogoangarriak dira eta kontsumitzaileei idatzizko edukiarekin alderatuta esperientzia sakonagoa eskaintzen diete. Eta litekeena da bezeroek produktu edo zerbitzu bat ekintzan ikustea, artikulu bat irakurri edo irudi bat begiratu beharrean.

Bideo bat begiratzean arreta galtzea ere zailagoa da, gure zentzu ia guztiak tartean sartzen baitira.

Ikusleek mezu baten %95a barneratzen dute bideo bat ikusten dutenean. Testu formatuan irakurtzen dutenean, aldiz, mezuaren %10a baino ez dute barneratzen.

Ciscoren txosten baten arabera, 2022rako, bideo-edukiak Interneteko trafikoaren % 82 osatuko du, eta Youtube, TikTok eta nitxo-plataformen arrakastak bideoa edukiaren etorkizuna dela frogatzen du.

Bideoarekin hasten…

Bideoak sortzea lan etsigarria izan daiteke, baina mahaigaineko eta mugikorrerako aplikazioek hasiberri bat rock izar gisa ikustea eragin dezakete.

TikToken ezpainak sinkronizatzeko bideo laburrek ere oso erraza egin zuten markentzat bideoak sortzea ia ahaleginik egin gabe. Egin zuten bakarra izan zen joera biralenaren gainean jauzi egin eta ezpainak sinkronizatu, salto egin, dantza egin edo beste edozer egin.

 

3 Zuzeneko transmisioak gu konektatzen jarraituko du

Zuzeneko transmisioaren industriak hazkunde masiboa izan zuen pandemiaren eraginez. Zoom bezalako enpresak enpresa handientzako enpresa-softwarea izatetik online eskolak dituzten haurrentzako baliagarri izatera igaro ziren, baita lan-bileren tresna eta lana lortzeko plataforma ere.

99Firms-en txosten interesgarri batek erakusten du kontsumitzaileen % 80k nahiago dituztela zuzeneko bideoak blogeko argitalpenak baino. Estatistika hau irakurtzea beldurgarria da, batez ere blogger bat bazara…

Ia sare sozialetako plataforma guztiek orain erabiltzaileei zuzenean egoteko aukera ematen diete. Marka askok funtzio hori baliatu dute beren komunitatea inplikatzeko eta beren marka humanizatzeko, sare sozialen zuzeneko transmisioek ez baitute ekoizpen profesionaleko kit bakar bat ere behar. Telefono adimenduna eta mikrofono merke batekin lana egin dezake.

Sortzailea izan zuzeneko transmisioarekin…

Aurrekontu txikiko zuzeneko TED hitzaldiak antolatzeaz gain, zure komunitatea ezagutzeko aukera aprobetxa dezakezu, zure zuzeneko transmisiora ekarrita.

Adibide on bat zure entzuleak zuzeneko bira batera eramatea litzateke, eta zurea arte plastikoak edo piktorikoak badira, aukera bat duzu horrelako plataformak erabiltzeko zure sorkuntza berriak transmititzeko edo zure lan batzuk sortzeko prozesua erakusteko.

Zure egungo bezero potentzialak zure markaren inguruan inplikatzeko aukera paregabea da.

 

4 Erabiltzaileak sortutako eduki gehiago ikusiko dugu (CGU)

Erabiltzaileak sortutako edukia markak sortu beharrean pertsonek sortu zuten edozein eduki mota da.

Markek benetakotasuna erakusteko, konfiantza sortzeko eta erosketa-erabakiak bultzatzeko estrategia indartsua da, benetako bezeroak beren produktuekin duten esperientziari buruz hitz egitera animatzen baititu.

Onura asko datoz UGCrekin, baina guztiek diote garrantzitsuena dela eragin handia duela kontsumitzaileen erosketa-erabakietan. Adweek-en txosten baten arabera, kontsumitzaileen % 85ak uste du UGC-k eragin handiagoa duela, markaren beste edozein eduki-formak baino.

Estrategia egokiarekin, zure bezeroak inspiratu ditzakezu edukia sortzera eta haien esperientziak zure produktuekin partekatzera. Horrek ere zure eduki-liburutegia eraikitzen lagunduko dizu, partekatzeko material garrantzitsua izan dezazun beti.

UGC-rekin hasten…

  • Lehenik eta behin, argi izan zer eduki mota bilatzen ari zaren eta zure bezeroak edo jarraitzaileak eduki hori partekatzera animatu.
  • Parte-hartzea bultzatu, trukean eskaintzaren balioa aldatuz
  • Sortu marka-traola bat zure bezeroentzat. Etiketatuta ez zauden argitalpenen jarraipena egiten lagunduko dizu horrek.
  • Eskatu baimena sortzaileei partekatu aurretik. Zure marka aurkezteak ez dizu edukirako eskubiderik ematen.

Sortzaile edo artista gisa, berriz ere, aukera asko dituzu zukutzeko.

 

5 Sare sozialetako komunitateen gorakada

Azken urteotan, Interneteko erabiltzaileak transmisioen estilotik komunitatearen estilora igarotzen hasi dira, eduki esanguratsua partekatu eta kontsumitu dezaketen komunitatera. Baina garrantzitsuena da komunitate horretan kidetasun-zentzua senti dezaketela, antzeko ideietako pertsonekin konektatzen direlako, eta pertsona horiek gauza berberak eztabaidatu nahi dituztelako.

Tendentzian berria bazara, online komunitateak zure markarekin eta/edo beren artean lotura duten pertsona-taldeak dira. Komunitateak giro beroa eskaintzen du, zure produktuei buruz zurekin komunikatzeko eta, askotan, marka-esperientziak partekatzeko.

Horrek lotura sakona sortzen du markaren eta bezeroaren artean, eta harreman hori elikatzen denean, haren defendatzaile indartsuenak eta aktibo handienak bihurtzen dira.

Markak eta marketineko espezialistak, orain, hori baliatzen ari dira, gizarte-bitartekoen komunitateak sortuz, bezeroentzako sare-plataforma bat eskaintzeko eta eduki baliotsua partekatzeko.

  • Online komunitateek markei eta marketineko espezialistei laguntzen diete kontsumitzaileen itxaropen aldakorren jarraipen organikoa egiten, kontsumitzaileei inplikatuta sentitzen laguntzen eta, azken finean, markaren eta kontsumitzailearen arteko harremana sakontzen.
  • Markek beren sare sozialetako komunitateak ere erabil ditzakete produktu berriak merkaturatzeko, bezeroen iruzkinak lortzeko eta bezeroak beren markarekiko sentitzen dutenari buruzko informazio baliotsua lortzeko.

Nola ikusten duzu? Sare sozialetako joera hauetako zeinekin geratzen zara eta zein uste duzu egokitu dezakezula zure markara?