1. SAREKO MARKETINAREN GARRANTZIAZ JABETU
- Helburua gehiago saltzea izan behar da, eta digitalki ondo egoteak xedea lortzera eraman gaitzake. Hori bai, beti ere estrategia bat jarraituz.
- Komertzioak digitalki hazi behar du:
- 0. maila: Ez da digitala, ez du presentziarik sarean.
- 1. maila: Sareren batean badu presentzia baina estrategiarik gabe.
- 2. maila: Konpromisoa, estrategia bat digitalki.
- 3. maila: Komertzio integrala, marketin digitalaren gako guztiak lantzen direnean.
- Ahaztu denboraren faltaren aitzakia, anolaketa eta estrategia falta da.
- Gure komertzioa Google Maps-en egon behar du, horretarako Google My Business zerbitzuan izena eman behar dugu, eta kokapen bat kudeatu.
2. IRUDI DIGITALA LANDU, BAINA IRUDI FISIKOAREKIN KOHERENTZIA MANTENDUZ
- Komertzioaren 2 identitatek sortzen dute identitate erreala. Identitate fisikoan, digitalera bideratzeko aukera izan behar da eta digitaletik fisikora baita ere, noski. Bietan helarazten dugun irudia koherentea izan behar du.
- Identitate fisikoa
- Identitate digitala
3. WEB-ORRI ZENTRALA
- Web-orria gure katalogo zentrala da, eta ezaugarri hauek behar ditu:
- Eduki garbia eta menu erraza…
- Domeinu egokia eta posta elektroniko profesionala.
- SEO posizionamendua landu. Webgune bat izate hutsarekin ez da nahikoa, Google-en bilaketetan agertu beharko luke.
- Gailuetara egokitu behar da: mugikorrak eta tabletak. Geroz eta gehiago interneteko erabiltzaileek gailu hauek erabiltzen dituzte.
- Web-orria, eguneratua. Blog bat baliabide ona izan daiteke.
4. SARE SOZIALEN LANKETA
- Sare sozialen lanketa:
- Gure helburuak betetzen dituztenak.
- Gure publiko objektiboa dauden horietan.
- Edukiaren lanketa:
- Saltzeko gaudela gogoratuz, gure produktu eta zerbitzuei buruz htz egin behar dugu, baina gure publikoari interesatzen zain hori ere noizbehinka eskainiz (berriak eman/hezi).
- Planifikazioa:
- Maiztasun bat ezarri behar da sare sozialak eguneratuta mantendu ahal izateko.
- Interaktibitatea
- Erantzun komunitateari eta beraien interesekoak izan daitezkeen gaiak jarri. Gure argitalpenen moduan interakzioa bilatu, galdera erretorikoekin adibidez.
5. PLATAFORMA DIGITALEN INTEGRAZIOA
- Web-orritik sare sozialetara eta web 2.0 tresnetara bidea izan behar da.
- Sare sozialek erabiltzaile izen bera izan behar dute. Webgunearen domeinuan dagoenarekin bat badator hobe.
- Sare sozialetatik web-orrira iristeko aukera erraza izan behar dugu.
6. KOMUNITATEA EZAGUTU ETA ZAINDU
- Estatistikei esker komunitatea ezagutu behar dugu (Facebook Insights, Google Analytics, Hootsuite…).
- Komunitatea handitzen saiatu behar gara, horretarako:
- Marketing offline, sareari erreferentzia eginez.
- Plataforma digitaletan ordainpeko iragarkiak, sare sozialak, Google…
- Zozketak.
- Komunitatea zaindu, berarekin interakzioa izanik eta beraien lekuan jarriz.
- Markaren atzean dagoen jendea azaleratu.
7. WEB 2.0 TRESNEN ERABILPENA
- Milaka tresna daude, helburu eta beharrengatik bilatzean datza.
- Lekuaren kokapena ondo landu, gertutasuna bermatu.
8. E-COMMERCE
- Produktuak sarean saltzeko aukerak.
- Zerbitzuak sarean saltzeko aukerak.
- Gure web-orrian bertan izan daiteke edo beste plataforma batean ere. Kasu horretan, komisio bat eramango dute kudeaketa dela eta.
9. E-MAIL MARKETING
- Interesgarria da maiztasun zehatz batekin, gure bezeroei aldizkari informatibo bat bidaltzea e-postaz.
- Aldizkari horretan izena emateko aukera eskaintzen badugu, bezero berriak lortzeko aukera izango dugu.
- Datu base on bat lortu behar dugu, jarraian posta masiboak bidaltzeko tresna bat aukeratu beharko dugu (MailChimp, MailRelay…), eta eduki erakargarria sortu behar dugu harpidedunentzat.
- Garrantzitsua izango da emaitzak ondo aztertzea.
10. PUBLIZITATEA INTERNETEN
- Hainbat lekutan egin dezakegu publizitatea:
- Sare Sozialetan (Facebook, Instagram, Twitter, Youtube…):
- Publikoaren segmentazioa eta kostua da alde positiboa.
- Bilatzaileetan (Google Adwords Google bilatzailearentzat, Bing Ads Bing-entzat):
- Bilaketaren goiko emaitzetan agertuko da.
- Web-orrietan:
- Gure publiko objektiboa dagoen web-orriak bilatu eta horietan iragarki bat jarri beharko genuke (web-orri horrek jarriko du tarifa).
- Sare Sozialetan (Facebook, Instagram, Twitter, Youtube…):