Urtero bezala, sektore bakoitzeko joerei buruz hausnartzera ausartzen gara. Kasu honetan, kultura-sektorerako komunikazio-joerak aztertzeko ariketa bat egingo dugu.

Nire kristalezko bolak etorkizuna begiztatu beharrean, interes gero eta handiagoa sortzen ari direla diruditen puntu interesgarrienen gida bat eman nahi dizut, bai entzuleen aldetik, bai sektore profesionalen aldetik.

 

Kultura-komunikazioko joerak 2023rako

Jakina, proiektu eta ekimen kulturalen komunikazioa ez da orokorretatik urruntzen.

Baina egia da beren espezifikotasunean landu behar direla, eta gogoeta egin behar dela komunikatzeko tresna eta modu horietatik zein izan daitezkeen egokienak komunikazio-lanean aprobetxatzeko kultura-proiektuak direnean.

 

1. Kanal anitzeko marketina: plataforma gutxiago baina hobeto integratuta

2023ko gomendioetako bat oso lotuta dago online munduaren funtzionamenduarekin eta haren bilakaerarekin: aldaketarako joera zure gain hartzen duzu, alde horretatik.

Gakoa da markaren, negozioaren edo proiektuaren funtsari eta benetakotasunari eutsiko dion estrategia aldakor eta iraunkorra ezartzea. Beti modurik eguneratuenean, bai barruan (misioa eta balio-proposamena), bai kanpoan (helburuak, ekintzak eta edukia).

2023an, komunikazio digitalerako joera gisa, kanal anitzeko estrategia bat asmatze segurua da; baina ez soilik urte berriari begira, baizik eta beti. Behin betiko GAKOA da.

Baina hainbat plataforma digitaletan modu independentean eta inolako harremanik gabe egon beharrean, orain ikusmolde hori aldatu egin da.

Osotasun bati buruz hitz egingo dugu, non zure markaren, negozioaren edo proiektuaren komunikazio digitalerako aukeratutako plataformak primeran integratzen, konbinatzen eta orekatzen diren.

Plataforma digital horiek zeintzuk diren berriz ebaluatzeko gonbidapena da, ematen dizutena baloratzeko, baliabideak optimizatuz eta garrantzitsua den horretan arreta jarriz.

 

2. Content hub edo edukien laborategia

Plataforma digitaletan eduki iraunkorreko estrategiarekin urteak eman ondoren, 2023an komunikazio digitalaren joera hori urrats bat haratago doa.

Horri gehitu behar zaio, alde batetik, marken nazka, batzuetan zentzurik, irismenik edo emaitzarik gabeko edukia sortzen delako; eta, bestetik, ikusle hiper saturatuen arretagatik lehiatzen delako.

Multimedia eta zarata digital egoera horretan, bi aldeentzako (markak eta audientzia) irtenbide bat Content Hubs edo eduki laborategiak sortzea izan da, nik deitzen diedan bezala.

Espazio esklusiboak dira, itxiak, erlaxatuak, non deskonexioa eta benetakotasuna marka, negozio edo proiektu batetik kanpoko edozein plataformatan baino azkarrago isurtzen diren.

Azkenean, Interneten barruan zure berezko gauza bakarra zure webgunea da. Pentsa ezazu bertan edukia sortzeko espazio hau aukeratzen baduzu, hori guztia zure arauekin zuzenean partekatzeko, gauza aldatu egiten dela.

Abantaila asko ditu, hala nola zuk duzu bere funtzionamenduari buruzko azken erabakia. Bestalde, dirua ere eman dezakezu.

Egia da, halaber, inbertsio handia dela baliabideei eta garapen teknikoari, erabiltzailearen esperientziaren plangintzari eta edukiaren banaketari dagokienez.

Zure eduki zentroa zure eduki digitalen plana da, dokumentu bizi eta dinamiko hori, non zure entzuleekin partekatu nahi duzun guztia kategoriaka zehazten duzun, berdin dio nola edo noiz gauzatu. Hau, beti, jatorria izango da.

 

3. Komunikazio digital espezializatuko profesionalak, online munduko aliatu sortzaile eta berritzaileak

2023ko komunikazio digitalaren joera baino gehiago, premia bat dela esango nuke. Izan ere, lehenago irakurri banauzu, konturatuko zinen gai hau bereziki sentikorra dela niretzat.

Arrazoi sinple batengatik: gero eta espezializatuagoa den mundu honetan, logikoa da eskaria zerbait zehatzagoaren proportzioan handitzea.

Honezkero, 2023ko joera baino gehiago, ezinbestekoa izan beharko luke. Gero eta marka, negozio edo proiektu gehiagok erabakitzen dute, hazkunde-aldi baten ondoren, komunikazio digitala partzialki edo erabat eskuordetzen hastea, eta hori ulertu eta bikain zuzenduko duen talde espezialista batengan konfiantza izatea.

Hori bai, marka, negozio edo proiektu gisa, nire aholkua bat da: konfiantza izan zure sektorean espezializatuta dauden profesionalengan. Beraiek bakarrik ezagutzen dituzte errealitatea, zirrikituak, kodeak eta benetako beharrak.

 

4. Podcast-ak

2023an, podcastak izango dira enpresa gehienek apustu egingo duten kanaletako bat.

IABren txosten baten arabera, 16 urtetik gorako 10 erabiltzailetik 6k podcast-ak entzuten dituzte.

Zorionez, gure inguruan podcast interesgarriak sortu dira eta euskaraz ere baditugu kalitate handiko adibideak.

 

5. Data-driven storytelling: datuak informazio-iturri gisa erabiltzailearen esperientzia aberasteko

2023ko komunikazio digitalerako joera interesgarrienetarikoa iruditzen zait, epe luzerako etorkizun proiektagarria duena; horrek ez du esan nahi, gaur egun, tresna eskuraezina denik maila txikiagoko marka, negozio eta proiektuentzat, eta haien baliabideek ez diotela uzten teknologia oso aurreratuetara iristen datu horiek modu zehatzean atera ahal izateko.

Storytelling-a tresna eraginkorrena da entzuleekin emozionalki konektatzeko.

Baina, esaten badizut posible dela datu errealetan oinarritutako istorio errealak idaztea, datu handien bidez edo adimen artifizialaren bidez ateratakoak. Horrela, istorio berriak sortzen dira, baina oso indartsuak eta eraginkorrak ote dira?

Datuak aztertuz eta bistaratuz, eta narrazioa aplikatuz, gure entzuleei lagundu nahi diegu eguneroko egoerei testuingurua, balioa eta sinesgarritasuna ematen. Hori lortzeko modu bat da.

Ideia hori maila praktikora jaitsiz gero, plataforma digitaletako estatistiketatik abiaraz zaitezke, zure webgunetik sare sozialetara, zure ikusleek zure marka, negozio edo proiektuarekin duten elkarreraginaren lehen mailako eta balio handiagoko iturri gisa, engagement-maila zehazteaz gain.

Iturri kuantitatibo horren bidez, ondorio kualitatiboak atera ahal izango dituzu, esperientzien eta istorioen belaunaldi horri aplikatu ahal izateko. Beste istorio bat datu horiek teknologia honetan iraultzea litzateke, eta bere magia propioa egiten hastea.

 

6. Esperientzien hiper-pertsonalizazioa: ezer ez da kasualitatea

Kasualitatea ez da ia existitzen ondo planifikatutako estrategia digital batean. Eta ia ez da existitzen, estrategia batekin % 20 bakarrik uzten baitu ausaz. Gainerako % 80ak lasaitasuna emango dizu, dena planeatu zenuen bezala dabilelako.

Zer gertatzen da % 20 horrekin? Definitu gabe geratzen da? Ez horixe. Izan ere, estrategia orotan, metodologia gisa, beti dago berrikuntza eta sormenerako tartea. Baina, nik deitzen diodan bezala, berrikuntza planifikatua da.

Kontuz, espontaneotasuna eta naturaltasuna ez daude estrategiarekin lotuta.

Baina, gutxi gorabehera, jakingo duzu noiz egin dezakezun eta noiz ez, ezustekoak kenduta.

Hori dela eta, 2023ko komunikazio digitalaren joera oso eguneratua dago: ZER (edukia), NORI (audientzia) eta NOIZ (egutegia) planifikatzeko BEHARRA. BEHARREZKOA baino gehiago hiperespezializazioa eragiten duten aldagaien elkarketa da.

Eta, nola ez, hori guztia sakoneko ikerketa baten emaitza da, non une bakoitzean zure entzuleak ezagutzea funtsezkoa den haien barne-testuingurua zein kanpo-testuingurua ulertzeko.

 

7. Eta sare sozialak zer?

Aldaketak datoz. Presentzia digitala izatea merezi dugun erabakiak hartzera behartuko gaituzten horietakoak. Edo behintzat, hori dio Hootsuite Social Trends txostenak.

Bertan, komunikazio digitalaren joerak 2023an hartzen ari diren norabidea ikusten da, zehazki sare sozialei aplikatuta.

Sare sozial batzuen behin betiko agur baten aurrean gaude? Jakina, horrela interpretatu dute marka, negozio edo proiektu finkatu askok. 2023ko komunikazio digitalaren bigarren joerari dagokionez, askok agur esan diete sare sozial batzuei, errentagarriak ez zirelako.

Baina ez dadila izutu! Hori lehentasunen kontua da. Lehen joeran esaten nizunean hobe plataforma gutxiago baina hobeto integratuta, horregatik da. Zerbaitek funtzionatzeari uzten dionean, zentzuzkoena da fokalizatzea edo alternatibak bilatzea.

Eta beste gauza bat ez, baina sare sozialek aukera ugari eskaintzen dituzte. Orain, komunikazio digitalaren joera horien arabera aztertuko ditugu 2023ko joerak.

Baina, ba al zenekien belaunaldi millenialak (25 eta 40 urte bitartekoak) YouTuberen benetako jarraitzaileen %94 inguru direla? Ondoren, Facebook ( % 90-93) eta Instagram ( % 83-90) daude (iturria: Metricool).

Zure audientzia adin-tarte horretan badago, kontuan hartu 2023an komunikazio digitaleko joera horiek txertatzea, batez ere sare sozialei dagozkienak.

YouTubek gorantz jarraitzen du, BeReal posizioetan igotzen da eta LinkedInek bere algoritmoa aldatu du pertsonak direla fokalizatzeko, pertsonekin komunikatuz.

 

8. Tokikoaren gorakada

Audientziak benetan inplikatzeko, komunikazioek, batez ere, tokiko publikoa izan behar dute ardatz.

Proiektuak gai izan behar dira tokiko hizkuntza hitz egiteko eta gizartean eta kulturan eragina izango duen modu batean hitz egiteko.

 

9. Influencer belaunaldi berri baten sorrera

Influencer berrien hazkunde-erritmoa begi-bistan dago; izan ere, konfinamenduak pertsonak sare sozialen bidez ezagutarazten lagundu zuen.

2023rako apustu segurua eta joera da influencer berriak agertuko direla.

Orain proiektuek, markek eta enpresek beren komunikazioa influencer-ekin eta beren komunikazio propioekin konbinatzen dute audientzia berrietara iristeko.

Izan ere, sare sozialen erabilera esponentzialki hazi da azken urteetan, eta ez du desazelerazio-zantzurik erakusten. Sare sozialetako plataformetan munduko biztanleriaren erdia baino gehiago dagoenez, komunikatzaileek azkar egokitu behar izan dute audientzia berrietara iristeko.

Duela gutxi, markak mikro eta nano influencer-ak erabiltzen hasi dira, eta horiek merkatu-nitxoetan jarraitzaile txikiagoak dituzten influencer-ak dira. Influencer maila horrek, egia esan, influencer mega-ospetsu askok baino parte-hartze maila altuagoak ditu, eta horrek indartu egiten du kalitatea sare sozialetako etekinari dagokionez, kantitatea baino garrantzitsuagoa delaren ideia.

 

10. Ikus-entzunezko eduki laburra

Ikus dezagun komunikazioaren beste joera giltzarri bat. Formatu laburreko bideoak ohiko komunikabideen mugak gainditu ditu, eta erabiltzaileei informazioa azkarrago eta errazago kontsumitzeko modua eman die. Pertsonak berotzeko eta inspiratzeko komunikazio modu sortzaileagoa da.

TikTok elkartearen challenge moduan aurten ikusi ditugun kanpainek ere komunitate zentzu handia sortzen dute, non pertsonak gauza berriak elkarrekin probatzen ari diren, ezagutzak partekatzen eta joera eta lehiaketa globaletan parte hartzen. Berdin Instagrameko reel formatoari dagokionez.

Horrelako bideo laburren erakargarritasunaren zati bat da murgiltzaileak direla eta konexio pertsonal eta zuzenaren sentsazioa sortzen dutela.

 

11. Adimen artifiziala edukiak sortzean

2023an, GPT3 bezalako tresnek edukiak sortzeko arloa irauliko dute.

GPT3 adimen artifiziala da, kalitate handiko testuak sortzeko erabiltzen dena, gizakiek sortuko lituzketen estiloen oso antzekoak.

Iraultza handi honen hasieran bakarrik gaude, 2023 urtean aurrera egin ahala, teknologia hau noraino iritsiko den egiaztatuko dugu.

Iturria: Brett Jordan

Hauek joerak dira, baina ez da erotu behar guzti-guztiak zorrotz aplikatu nahian.

Gakoa da horiek aztertzea, ikertzea nola eta nola aplika daitezkeen kultura-proiektu bakoitzean, modu pertsonalizatuan eta espezifikoan, eta, orduan, erabakiak hartzea eta ekintza zehatzak planteatzea.