Kontsumitzaileak etengabe informazioarekin bonbardatzen dituzten mundu honetan, gero eta zailagoa da markentzat nabarmentzea eta entzuleekin konektatzea. Ohiko marketin-taktikak, produktuen deskribapenak eta iragarkiak, esaterako, ez dira nahikoak kontsumitzaileen arreta eta leialtasuna bereganatzeko.
Narrazioa mendeetan zehar izan da, eta arrazoi on batengatik: adin, kultura eta jatorri guztietako pertsonengan entzuten den hizkuntza unibertsala da. Umetan entzuten ditugun lotarako ipuinetatik hasi eta helduak garenean irakurtzen ditugun eleberri zoragarrietara arte, narrazioak emozioak gogora ekartzeko, ekintza eragiteko eta gure bizitzetan eragin iraunkorra izateko ahalmena du.
Marketinaren munduan, istorioak kontatzea taktika hutsa baino gehiago da: pentsamolde horrek edukia sortzeko modua eralda dezake. Bere marketin-mezuetan narratibak trebatzean, marka-esperientzia identifikagarriagoa, benetakoagoa eta gogoangarriagoa sor dezake, entzuleekin maila sakonagoan entzuten dena.
Narrazioaren botereak ere garrantzi handia du edukien marketinean, kanpaina arrakastatsuetarako osagai sekretua baita.
Azter dezagun narratibaren boterea.
Narrazioak lotura emozionala sortzen du zure entzuleekin
Narrazioaren bihotzean emozioa dago.
Zure marketin-mezuetan istorioak ehuntzean, zure entzuleen emozioak eta esperientziak balia ditzakezu, lotura sakonago bat sortuz, transakzio-harreman soil batetik haratago doana.
Pentsa ezazu ikusi dituzun iragarki gogoangarrienetako batzuetan; litekeena da zure emozioak nolabait aprobetxatu izana. “Agian barre eragin zizuten, nostalgia sentitu edo malko bat isuri.” Emozioa edozein dela ere, litekeena da inpaktu iraunkorra utzi izana eta marka edo produktua gogoratzen lagundu izana.
Zure produktuaren edo zerbitzuaren onurak adierazi beharrean, zure eskaintzak arazo bat nola konpontzen duen, behar bat asetzen duen edo norbaiten bizitza hobetzen duen erakusten duen narratiba bat sor dezakezu.
Adibidez, marka handienetan eta irismen handikoetan adibideak bilatuta, Coca-Colaren istorioak kontatzeko kanpaina ospetsuenetako bat “Share a Coke” da. Kanpaina honetan, markak Coca-Colaren logoa ordeztu zuen botiletan eta latetan, izen eta esaldi herrikoiekin, hala nola Coca-Cola bat partekatzen du Sarahrekin edo Coca-Cola bat partekatzen du lagun batekin. Helburua kontsumitzaileak Coca-Cola produktuak erostera animatzea zen, beste batzuekin konektatzeko eta zorioneko une bat partekatzeko modu bat bezala.
Istorioen narrazioa edukiari buruzko marketin-estrategian txertatzean, garrantzitsua da entzuleei eta horiek bultzatzen dituzten emozioei ulertzea. Zein dira haien ahulguneak, beldurrak, itxaropenak eta helburuak? Nola konekta daiteke zure istorioa emozio horiekin benetako modu esanguratsuan? Galdera horiei erantzutean eta entzuleen emozioei buruz hitz egingo duen narratiba bat osatzean, marketin-mezu indartsu bat sor daiteke, maila sakonago batean laburbilduko dena.
Narrazioak marka bat identifikagarriagoa egiten du
Zure markaren balioak, nortasuna eta misioa erakusten dituzten istorioak partekatzean, marka gizatiartu dezakezu eta zure ikusleentzat errazagoa izan daiteke marka horrekin konektatzea.
Adibidez, Patagonia, natura jardueretarako arropa eta ekipoaren marka hartuko dugu. Ezagunak dira ingurumen-iraunkortasunarekin eta fabrikazio-praktika etikoekin duten konpromisoagatik. Balio horiek beren webgunean adierazi beharrean, istorioen narrazioa erabiltzen dute beren markak balio horiek beren ekintzetan eta erabakietan nola bizi dituen erakusteko.
“Worn Wear” kanpaina da istorio ospetsuenak kontatzeko kanpainetako bat. Kanpaina horretan, bezeroak animatu zituzten Patagonia arropa konpontzera eta berrerabiltzera, artikulu berriak erosi beharrean. Patagonia taldea urteetan izan eta erabili zuten pertsonen istorioak partekatu zituzten, produktuen iraunkortasuna eta bizitza luzea erakutsiz.
Zure marketin-estrategian istorioen narrazioa erabiltzean, zure markaren balioak, nortasuna eta misioa modu hurbilean eta benetakoan erakuts ditzakezu.
Narrazioak zure mezua nabarmentzen laguntzen du
Gaur egungo aro digitalean, erraza da mezuak zaratan galtzea. Hainbeste marka arreta lortzeko lehian egonda, zaila izan daiteke benetan nabarmentzen den mezu bat sortzea. Hala ere, narrazioa zarata murrizteko eta entzuleen arreta bereganatzeko modu indartsua izan daiteke.
Istorio bat kontatzen duzunean, narratiba bat sortzen ari zara, zure entzuleak tartean sartu eta erakartzen dituena. Hau bereziki eraginkorra izan daiteke marketinean, non arreta-aldiak laburrak diren eta pertsonak etengabe iragarki eta mezuekin bonbardatzen diren.
Adibide bat bidaia-konpainian ikusten dugu, Airbnb. Beren marketin-kanpainetan istorioen narrazioa erabiltzen dute beren plataformak eskaintzen dituen esperientziak eta helmuga paregabeak erakusteko. Kanpaina batean, Japoniara bidaiatu eta Japoniako etxe tradizional batean geratu zen familia baten historia partekatu zuten, bertako kultura eta tradizioetan murgilduz; edo submarino hori batean geratzeko aukera eskaintzen digute. Horrelako istorioak partekatzean, Airbnb-k mezu gogoangarri bat sortu ahal izan zuen, bidaia generikoen iragarkien mareatik nabarmendu zena.
Narrazioak ekintza bultzatzen du
Zure marketin-estrategian istorioen narrazioa erabiltzeak eragin nabarmena izan dezake zure enpresaren emaitzetan. Konexio emozionalak sortzean, zure marka identifikatzean, zure mezua nabarmentzen eta ekintzan inspiratzen laguntzean, istorioen kontaketak, azken batean, bihurketak eta diru-sarrerak sor ditzake.
Istorio bat kontatzen duzunean, zure markaren balioak, misioa eta helburuak jakinaraz ditzakezu zure ikusleengan durundi egiten duen modu batean.
Narratzailearen ezinbesteko figura
Zure markak markarekiko konpromiso-maila handia lortzeaz goza dezake narratzaile batean inbertitzen baduzu. Horrelako edukien sormenean aditua den batek zure marka zure xede-publikoarekin erlazionatzen du eta emozionalki haiekin konektatzen da. Bezeroek produktuak bakarrik saltzen dituzten marka aspergarriak ahazteko joera dute.
Halere, bezeroek beti gogoratzen dute marka bat emozionalki beraiekin konektatzen duena eta beren arazoei benetako konponbidea ematen diena.
Gogoan izan, beti, istorioak gertaerak eta zifra anodinoak baino hobeto saltzen direla.
________________________________________
Nabarmendutako irudia: Suzy Hazelwood, https://labur.eus/kpbhP