Ez da urregorria argi egiten duen guztia. Eta datuak garaiko urregorritzat ditugun arren arloaren gaineko konfiantza falta handia da. Burbuila itxura hartzen du maiz, lehertu daitekeen horietakoa, eta publizitate ekosistema digitalean sortzen diren berritasun guztiek ez dute laguntzen. Datuen inguruko hiztegi txikia duzue honakoa:
DATU MOTAK
Kategoriaren arabera
- Datu egituratuak
Testu-motako fitxategiak dira, ilaratan eta tituludun zutabetan erakutsi daitezkeenak. Datu base hauek ordenatu daitezke. Modu errazean prozesatzen dira datuak tratatzeko tresna guztietan.
- Datu ez egituratuak
Datu base erlazionatuetan ez daudenak dira; hala nola, XML dokumentuk edo
NoSQL datu baseetan gordetzen direnak. Ohikoenak, sare sozialaren bidez sortutakoak dira, jpg irudien fitxategiak, audio fitxategiak edo flash motako bideo-fitxategiak.
Marketin digitaleko sailkapen eta izendapena
- Zero Party Data
Kontsumitzaileek adierazitako datuak dira, inkesta bidezkoak nagusiki.
- First Party Data
Erabiltzaileak erakundearekin dituen kanalekin izandako interakzioen bidez eskuratutako datuak dira.
- Second Party Data
Batez ere, erosketa eta salmenta akordioetatik datozen datuak dira.
- Third Party Data
Datu bilketan jarduten duten enpresen bitartez eskuratzen dira. Milaka webgunetan jasotako datu eta konpainien datuak dira, milaka webguneren datuak eta jokabideak biltzen dituzte, publizitate helburuekin saltzeko.
Datuak biltzeko prozesuaren araberako datu motak
- Datu deterministikoak
%100 egiaztatutako iturrietatik biltzen direnak dira. Hala nola, CRMan jasotzen diren erregistroak, norbanako bakoitzak balio bakarra dauka.
- Adierazitako datuak
Erabiltzaileak informazio ezin egiaztagarria eman du, edozein motatakoa izanik ere. Audientzia-profil bat emateko aukera ematen digun iturria.
- Datu inferenteak
Erabiltzaile bati audientzia-profil bat ematen zaio nabigazio-patroien arabera.
- Modelatutako datuak
Ekintza jakin bat egin dutenen lagina estrapolatuz sortzen dira.
DATU EROSLEAK
Datuak informazioa dira eta informazioa erosi egiten da. Baina, nork?
- Iragarlea
Mezuak pertsona egokiari zabaldu nahi dizkion interesdun nagusia.
- Publisher
Webguneen titularrak. Datuak erosi ditzakete audientzia profilak aberastu eta berriz saltzeko.
- Medio agentzia
Iragarleentzako trafiko erosketan bitartekariak dira.
- Trading Desk
Publizitate programatikoaren erosketaren optimizazioaz arduratzen dira. Agentziaren parte izan daiteke edo ez.
- DMP
Datuak batu, integratu eta kudeatzen dituen plataforma teknologikoak dira.
- CDP
Iturri ezberdinetako datuak zentralizatu eta marketin ekintzak gauzatzeko beste sistema batzuen esku jartzen dituzten softwareak dira.
- Beste batzuk
Audientzia neurketez arduratzen diren agenteak, adibidez.
DATU SALTZAILEAK
Erosten den guztia saltzen da. Baina nork saltzen ditu datuak, nor da merkaturatzearen arduraduna. Ez da bat, ez da bakarra:
- Datu biltzaileak
Publisherrak, sare sozialak eta haien erabiltzaileen datuak saltzen dituzten askotariko enpresak.
- Datu agregatzaileak
Hirugarrenen datu-baseak komertzializatzen dituzte. Daten jabeen eta erosleen arteko bitartekariak dira.
- Datu prozesatzaileak
DMPek datuak Bildu, integratu eta kudeatzeaz gain horiek analizatu eta beste plataforma batzuekin gurutzatzeko gaitasuna dute
DATUEN ERABILERA
Datuak salerosten dira erabiltzeko, noski. Hainbat erabilera ezberdin baitituzte, azken helburua, gehienetan, salmenta izanik.
- Customer journey: erabiltzailearen trazabilitatea
Datuen erabilita erabiltzaile batek jasoko dituen inpaktu kopurua eta maiztasuna kontrolatu daiteke. Baita, kanpainarekin dituen interakzioak eta azken konbertsioa ere.
- Medioak aktibatzeko: bilketa, segmentazioa eta mediotan aktibatzea.
Datu mota ezberdinak jasotzen dira iturri ezberdinetatik. Garrantzitsua da identitate kapa baten bidez, erabiltzaile bera datu-base ezberdinetan identifikatu ahal izatea. Bildutako datu horiek prozesatu, ezagutu eta segmentatu egiten dira eta horren arabera aktibatu dira kanpainak.
- Sormenerako
Erabiltzailearen interesen eta egoeraren arabera moldatzen dira mezuak.
- Ikerketarako
Aurretiaz ikerketa erabiltzaileek adierazitako datuetan oinarritzen zen: inkestak, talde-dinamikak… arlo digitalak erabiltzaileek kontatzen dutenetik haratago egiten dutena jasotzeko aukera ematen du.
- Modelizaziorako
Teknika matematiko eta estatistikoak erabiltzen dira analisia egin eta aurreikuspenak egiteko.
Iturria: Libro Blanco de Data, IAB Spain.
Argazkia: Christoph Scholz