Gaur egun, edozein diziplinako artistek presentzia digitala izateko eta beren lana zabaltzeko marketin estrategiak behar dituzte.
Zurekin partekatuko ditut zure proiekturako marketin estrategia bat sortzeko prozesuari heltzen diozunean landu gabe utzi ezin dituzun gaiak.
Artikulu honetan artistentzako marketinaz hitz egingo dut. Izan ere, ez da gauza bera zure audientzia inpaktatzen saiatzea kultura- edo sormen-industrian aritzen bazara, edo beste edozein jarduera egiten baduzu.
Arte-, kultura- edo sormen-jarduerak estrategia espezifiko bat behar du, eta beste sektore batzuez bestelako helburuak markatzen ditu. Beharrezkoa izango da publiko jakin batengan pentsatzea, zein kanal aktibatuko diren aukeratzea, mezu espezifiko batzuk sortzea eta edukiak garatzea aurreko horretan oinarrituta.
Artista gisa bere edozein diziplinatan, gaur egun osagai bat beharko duzu zure helburuak lortu ahal izateko: zuretzat egokia den marketin-estrategia bat sortzea.
Artea eta marketina, marketina eta artea. Gaur egungo artista batek erlazionatuta izan beharko lituzkeen bi kontzeptu, baina askotan milaka kilometroko distantziaren bidez banatuta daudela diruditenak.
Marketina eta artea beti konexio bikaina egin duten bi kontzeptu dira. Hori esanda, marketin digitaleko estrategia batek ez du inoiz arrakastarik izango osagai artistiko edo sortzailerik gabe. Artista batek ez du inoiz arrakasta lortuko, aurretik ezarritako helburuak dituen marketin-estrategia bat eta helburu espezifikoetarantz ondo marraztutako mapa bat gauzatu gabe.
Ikusten duzunez, oso lotuta daude. Eta mentalitate lerrokatu batekin lan egiten denean, emaitza askoz hobea da.
Dagoeneko ezagutza asko ditugu artearen munduko profesional batek bere proiektu artistikoa erosle edo bezeroekin nola gauzatu behar duen jakiteko.
Baina, nola irabaz dezake gaur egungo musikari, argazkilari, eskultore edo pintore batek arrakasta arte autodidaktikoaren mundu itxian edo, hobeto esanda, marketinaren munduan, artistek beren lana susta dezaten?
Nola sortu artista batentzako marketin estrategia bat
Jarraian, artistentzako edozein marketin-estrategia sortzeko funtsezko 6 gako aurkeztuko ditut.
Gida edo inspirazio gisa edota, besterik gabe, gaur egun artisten inguruan dagoen mundu digitalari buruz gehiago jakiteko baliagarriak izango zaizkizu.
1. Azterketa bat behar da artistentzako marketin-estrategia bati ekin aurretik
Proiektuaren egungo egoerari buruzko azterketa egitea ezinbestekoa da. Oinarrizkoa eta beharrezkoa. Eta urratsez urrats gidatuko zaitu artistentzako marketin arrakastatsu espezifiko baten sorkuntzan.
Ez dizut gezurrik esan nahi, ez da erraza izango, baina puntu honetan begirada bat bota diezaiokezu zure ibilbideari, zer gustatzen zaizun, zer ez zaizun gustatzen, zerk funtzionatu duen eta non okertu zaren. Hori guztia aldaketa edo hobekuntza garaiz lortzeko helburuarekin.
Zure indarguneak eta ahuleziak barne hartzen dituen barne-azterketa bat eta zure mehatxuak eta aukerak ikusteko kanpo-azterketa bat abiapuntu egokia izango dira. Posizionatzen lagunduko dizu eta artista gisa izango duzun bizitza berriaren abiapuntua izango da.
2. Aurkitu, definitu eta defendatu zure estilo pertsonala
Artisten marketinaren barruan, puntu hau dago, irudi, ekintza, soinu edo letra bat dena, eta horri esker norbaitek zure lana identifika dezake, zu ezagutu gabe.
Hemen geratzen dira artista gehienak; horri egiten diozu aurre artearen unibertsoan arrakasta lortu nahi baduzu.
Artea erabat subjektiboa izan zen, da eta izango da. Inoiz ez dakizu zertan arrakasta izan dezakezun eta zein estilo gustatuko zaizun ala ez. Beraz, formak, kolorea eta kontzeptua definitzen hasi.
Gogoratu garaiak aldatu egiten direla eta lehen funtzionatzen zuenak gaur ez duela funtzionatzen. Kontuan hartu zure estiloa, teknika eta materialak gaur eguneratu behar direla.
3. Identifika ezazu nork izan dezakeen interesa zure artean
Egiten duzunak ez ditu guztiak erakartzen, badakizu, baina horrek mesede egin dakizuke artistentzako marketinaren arloan.
Hobe izango da zure eragozpenen mapan puntu bat adieraztea eta zure artea interesatzen zaizkizun pertsonengan eta, jakina, erosleengan zentratzea.
Zure audientziarekin konektatuz gero, artistentzako marketin digitaleko estrategia errazago bereganatuko duzu. Horrek arrakasta eta aintzatespen handiagoa ekarriko du.
Zure lana norentzat den jakin ondoren, jakingo duzu nora bideratu!
4. Begiratu zure lehiakideei
Hurbilen dituzun lehiakideen lana aztertu eta ikusteak emaitza objektiboagoa emango dizu zure lana norantz bideratu behar duzun jakiteko.
Egin eta erantzun galdera hauek:
- Zein izan da zure bilakaera azken urteotan?
- Zein pertsona edo artista-ingururekin bizi zara?
- Zein da zure marka-irudiaren presentzia Interneten eta sare sozialetan? Zenbatero argitaratzen duzu?
- Nolakoa da zure webgunearen diseinua? Webgunerik ez baduzu, zergatik?
- Zein ekitalditan parte hartu duzu urtean zehar?
- Non erakutsi dira zure lanak? Non aritu zara?
- Zer teknika eta euskarri erabiltzen dituzu?
- Non kokatzen da zure estiloa?
Faktore horiek argiago gidatuko zaituzte mugitzen jakiteko eta artistentzako marketin digitaleko estrategia modu objektiboagoan finkatu ahal izateko.
5. Aurkezpen-gutun on batean lan egin
XXI. mendeko artistak, arrakasta lortu nahi badu, web orrialde on bat izan behar du. Hau da, gaur egungo artista on batek marketin tresnak behar ditu, hala nola portfolio on bat, obra ahalik eta txukunen eta garbien aurkeztu ahal izateko. Edo musikaren kasuan, interesatzen zaizkion edukiak eta baliabideak jaso eta islatuko dituen webgune bat.
Ez ahaztu alderdi hauetako batzuk zure webgunean sartzea:
- Zure lana kategoriatan banatu ezazu. Zure lanean interesa duenarentzat errazagoa izango da zuri buruz interesatzen zaiona eskuratzea.
- Resoluzio onarekin optimizatutako irudiak.
- Ez ahaztu “nor naiz” atalean zure ibilbidea, ikasketak, etab eta estiloa sartzea. Era berean, interesgarria da kontuan hartzea biografia hau jaso nahi duzun xede-publikoak irakurriko duela, eta, beraz, mezua horietara egokitu behar dela.
- Harremanetarako formularioa eta sare sozialak, non zure publikoak aurki zaitzakeen.
- Gogoratu ikusentzunezko materiala oso inportantea izan daitekeela. Bideoak badauzkazu, erabili itzazu!
6. Erabili sare sozialak zure mesederako
Artistentzako marketin estrategia berritzaile bat izateak berezia eta diferentea sentiaraziko zaitu. Jendeak zerbait bereizgarria ikusiko du zugan, eta hori oso garrantzitsua da besteengandik bereizteko.
Zein sare sozialetan egon beharko zenuke? Kasu bakoitza aztertu beharko da. Baina hemendik aurrera abisatuko dizut gaur egun Instagram ia derrigorrezkoa dela edozein artistarentzat. Horregatik, honako hau kontuan hartzea gomendatzen dizut:
- Zure sektoreko eta beste artista batzuen erreferentziak jarraitu
- Argitaratu periodikoki zure azkenengo lanak
- Storietan lan asko egin jendeak zure egunerokotasuna ikusi dezan
- Utzi iruzkinak beste artista batzuei, galeriei, erreferentziazko orrialdeei edo bezero potentzialei. Kontutan izan erabilgarriak diren iruzkinak jarri ahal dituzula.